همه چیز درباره قالب سازی پلاستیک

قالب سازی پلاستیک

قالب سازی پلاستیک در گذشته هزینه های بالایی داشت. معمولاً وقتی از قالب برای ساخت پلاستیک استفاده می شود که پای تولیدات انبوه وسط بود و نیاز به ساخت قطعه در تعداد بالا وجود داشت.

امروزه ولی با استفاده از مواد آلمینیومی و … در طراحی قالب های تزریق پلاستیک، می توان از قالب های پلاستیک در ساخت و تولید قطعات با تعداد کم نیز استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم درباره قالب سازی پلاستیک بیشتر بحث و گفت و گو کنیم.

✅ قیمت قالب سازی پلاستیکبستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه قالب سازی پلاستیکپارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های قالب سازی پلاستیکمدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین قالب سازی پلاستیکبهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش قالب سازی پلاستیکثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها
قالب سازی پلاستیک
قالب سازی پلاستیک

قالب سازی پلاستیک چیست؟

شرکت های که قطعات پلاستیکی تولید می کنند در مراحل ساخت قطعات پلاستیکی نیاز به قالبی دارند که به آن قالب پلاستیک می گویند در واقع با کمک این قالب می توان قطعات پلاستیکی را تولید کرد.
برای ساخت قالب پلاستیک از هر ماده ای مانند سیلیکون، چوب، گچ و غیره می توان استفاده کرد؛ ولی آهن و فولاد و در کل قالب سازی فلزی به دلیل این که در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند، بیشتر در ساخت قالب پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تولید قطعات پلاستیکی در شرکت های تولید و طراحی این محصولات نیاز به قالب های ساخت پلاستیک است. این قالب ها در گذشته فقط زمان هایی طراحی می شدند که نیاز به تولید انبوه یک محصول بود و تولید آن محصول توجیه اقتصادی مناسبی داشت.

قالب سازی پلاستیک معمولاً با استفاده از فلزها و آلیاژهای مقاوم مثل چدن، فولاد، مس و آلومینیوم صورت می گیرد. اینکه بخواهید از چه جنسی در طراحی قالب پلاستیک سود ببرید، مسئله ای است که کاملاً به بحث اقتصادی ربط پیدا می کند.

انتخاب فولاد یا آلیاژهایی که مقاومت بیشتری دارند، برای قالب سازی پلاستیک هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کند. ولی اگر قصد تولید انبوهی از قطعات را داشته باشید، می تواند بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و به این شکل کاملاً توجیه اقتصادی داشته باشد.

در نقطه مقابل اگر از آلومینیوم برای ساخت قالب های تزریق پلاستیک استفاده کنید، قیمت قالب تزریق پلاستیک تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. اگرچه در این حالت پس از استفاده کوتاه مدت تری نیاز به قالبی تازه پیدا خواهید کرد.

قالب تزریق پلاستیک

وقتی صحبت از قالب سازی پلاستیک می شود باید با اجزای اصلی این قالب ها نیز آشنایی داشته باشیم. قالب های تزریق معمولاً از دو نیمه تشکیل می شود. نیمه اول که نیمه تزریق نامیده می شود و نیمه دوم که نیمه پران دستگاه بوده و حرکت دارد. اگر به فکر طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک و یا ساخت قالب بادی هستید، می توانید این مورد را از ما بخواهید.

کارگاه پارس صنعت عطاریان در خدمات ساخت قالب تزریق پلاستیک به شما کمک می کنند تا با توجه به ویژگی هایی که برای محصول تولید خود در نظر دارید بهترین مواد را برای تولید و ساخت قالب پلاستیک انتخاب کنید. ما بهترین طراحی را برای شما اجرا می کنیم.

همچنین کارگاه قطعه سازی ما خدمات ساخت قالب با پرینت سه بعدی نیز ارایه می دهد که جزو جدیدترین تکنولوژی های ساخت قالب تزریق پلاستیک با پرینت سه بعدی می باشد.

کاربردهای قالب سازی پلاستیک

اگر امروزه قالب سازی پلاستیک وجود نداشت، صنعتی هم در میان نبود در این قسمت از محتوا قصد داریم کاربرد های قالب پلاستیک را برای شما عزیزان شرح دهیم:

• لوازم الکترونیکی:

بسیاری از محصولات الکترونیکی مانند کیبورد، قالب مانیتور، سرپیچ لامپ و غیره به وسیله قالب پلاستیک ساخته شده اند. پوشش پلاستیک این نوع محصولات باعث شده اند در برابر عوامل خارجی مانند گرد و غبار و رطوبت مقاومت بالایی پیدا کنند همچنین موجب افزایش عملکرد و دوام بهینه دستگاه های الکترونیکی شده اند.

• صنعت داروسازی و پزشکی:

از زمان تولید قالب پلاستیک به طور گسترده ای از این روش در صنعت دارویی، دندانپزشکی و اهداف پزشکی استفاده می شود. قالب های پلاستیکی از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارند که این باعث شده در حوزه پزشکی سرعت عمل افزایش یابد.
برای تولید ست سرم، سرنگ و سطل های یک بار مصرف از قالب پلاستیکی استفاده می کنند.

• نوشیدنی و صنایع غذایی:

برای تولید قوطی، درب بطری و انواع بطری که برای بسته بندی سس، کشک، ماست و غیره استفاده می شوند از قالب های پلاستیک استفاده می کنند.

• صنعت خودروسازی:

اصلی ترین صنعتی که نیازمند قالب سازی پلاستیک است، تولید کنندگان قطعات خودرو می باشد.همان طور که همه شما می دانید خودرو دارای اجزای مختلفی است که برخی از آن ها به قالب های پلاستیکی نیاز دارند تا درون این قالب ها مواد تزریق شوند و قطعه پلاستیکی مورد نظر خودرو تولید گردد.

• صنعت نور و روشنایی:

برای تولید بسیاری از محصولات صنایع روشنایی مانند لنزهای چراغ خودرو و حباب لامپ های ال ای دی از قالب های پلاستیکی استفاده می کنند.

مزایای قالب سازی پلاستیک

از مزیت های قالب سازی پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از تنوع زیادی در کاربرد و استفاده برخوردار است.
  • باعث افزایش سرعت و دقت تولید می شود.
  • نسبت به سایر روش های تولید، هزینه‌ی تولید را کاهش می دهد.
  • نسبت به دیگر مواد مانند سنگ، فلز و شیشه در برابر زنگ زدگی و ضربه مقاومت بالاتری دارد.

سوالات متداول قالب سازی پلاستیک 

مزایای قالب سازی پلاستیک چیست؟

تنوع زیاد در کاربرد، افزایش سرعت و دقت، کاهش هزینه‌ی تولید و مقاومت بالاتر از جمله مزایای قالب سازی پلاستیک است.

کاربردهای قالب سازی پلاستیک چیست؟

قالب سازی پلاستیک در صنایع غذایی، داروسازی، خودروسازی، نور و روشنایی و لوازم الکترونیکی کاربردهای بسیاری دارد.

۵ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *