اطلاعات فنی کاربردی ماشینکاری فرز CNC

ماشینکاری فرز CNC

فرز CNC با استفاده از الگوریتم های کامپیوتری و برنامه های مربوطه باعث براده برداری از سطح قطعه کار می شود. این دستگاه ها در ۳ محور X،Y،Z حرکت می کنند. در این مقاله به بیان اطلاعات فنی و کاربردی در فرآیند ماشینکاری فرز CNC پرداخته شده است.

✅ هزینه ماشینکاری فرز CNC بستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه ماشینکاری فرز CNC پارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های ماشینکاری فرز CNC مدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین ساختبهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش ساخت قالبثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها

فرزکاری سی ان سی

به طور کلی به عملیات تراش و برش قطعات ماشین کاری گفته می شود و این ماشینکاری به کمک ابزارهای خاصی انجام می شوند. دستگاه فرز CNC عملیات ماشین کاری را با استفاده از الگوریتم های برنامه نویسی خاصی انجام می دهد.

دستگاه سی ان سی از یک مینی کامپیوتر و یا میکرو کامپیوتر تشکیل شده است که وظیفه کنترل عملیات دستگاه CNC بر عهده آن است. دستورالعمل های مربوط به برش و یا تراش قطعات از طریق این برنامه های کامپیوتری به دستگاه فرز سی ان سی داده می شود و بعد از آن دستگاه عملیات ماشین کاری را بر روی قطعات تعبیه شده در دستگاه شروع می کند.

ماشینکاری فرز CNC
ماشینکاری فرز CNC

ماشینکاری فرز CNC

از ویژگی های دستگاه فرز CNC این است که برنامه های کامپیوتری داده شده به آن را می توان ویرایش کرد و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد. به طور کلی هر ماده ای را می توان با خدمات فرز سی ان سی ماشین کاری کرد، اما بیشتر وسایلی که به طور معمول توسط دستگاه فرز CNC ماشین کاری می شوند، شامل: آلومینیوم، مس، استیل، برنج، فایبرگلاس، چوب و پلاستیک می باشند.

مشاوره رایگان

ماشینکاری فرز CNC چیست؟

ماشینکاری فرز CNC روشی مدرن و کارآمد در زمینه برشکاری و تراش و شکل‌دهی به قطعات مختلف است که به‌صورت هوشمند و از طریق انواع دستگاه فرز CNC انجام می‌شود.

انواع مختلف این دستگاه هوشمند مجهز به یونیت‌های کامپیوتری است که با هدف تراش و برش قطعات، برنامه‌ها و الگوهای تراش و برش مختلف را دریافت کرده و دیگر ارکان دستگاه را برای اجرای الگوهای مدنظر بر روی قطعات هدایت می‌کند.

با توجه به این ساز و کار هوشمند، ماشینکاری فرز CNC را می‌توان به‌عنوان جایگزین روش‌های سنتی برشکاری معرفی و بر روی نقش و کارکرد مهم آن در صنایع مختلف از نظر ساخت قطعه تاکید کرد.

دستگاه CNC

علاوه بر این دستگاه های تراش کاری و حفاری نیز می توانند بر روی دستگاه CNC قرار بگیرند و عملیات مربوطه را انجام دهند. در ماشینکاری فرز معمولا محورها در ۲ جهت X و Y حرکت می کنند و محور Z در این دستگاه  اسپیندل را حمل می کند و به دور خود می چرخد و به این ترتیب بر روی قطعه کار براده برداری های لازم را انجام می دهد.

تفاوت اصلی که بین دستگاه فرز سی ان سی و دستگاه تراش سی ان سی وجود دارد، این است که دستگاه فرز سی ان سی می تواند آزادی بیشتری داشته باشد و بهتر بر روی قطعه کار عملیات را انجام دهد.کارگاه پارس صنعت عطاریان پیش رو در خدمات فرز cnc  و همچنین خدمات ساخت قالب با پرینت سه بعدی آماده ارائه و انجام سفارشات شما است .

کاربردهای ماشینکاری فرز CNC

ایجاد تراش‌ها و برش‌های لازم بر روی قطعات مختلف کاربرد اصلی انواع دستگاه برش CNC و ماشینکاری فرز CNC است و جنبه‌های جزئی‌تر این موضوع هم در قالب موارد زیر مشخص می‌شود:

ساخت قطعات در تیراژ بالا

در طی فرآیندهای ماشینکاری با فرز سی ان سی امکان ساخت قطعات مختلف در تیراژ یا تعداد بالا فراهم است و این کاربرد به ویژه از این نظر که سرعت عملکرد دستگاه‌های مورد استفاده در این فرآیند بالا است، قابل توجه به نظر می‌رسد.

ساخت قطعات خاص و پیچیده

قابلیت الگوپذیری دستگاه‌های مخصوص فرزکاری سی ان سی امکان ایجاد هرگونه برش و تراشکاری لازم بر روی قطعات مختلف را در اختیار قرار می‌دهد و به همین دلیل ماشینکاری فرز CNC در ساخت قطعات خاص از اصلی‌ترین گزینه‌های کاربردی است.

مشاوره رایگان

مزایای ماشینکاری فرز CNC

در یک نگاه کلی مزایای ماشینکاری فرز سی ان سی را می‌توان از دو جنبه مزایای عمومی این روش و مزایای خاص و مرتبط به ابزارهای مورد استفاده در این فرآیند بررسی کرد.

با توجه به این‌که مزایای ماشینکاری فرز CNC مرتبط به نوع و مدل دستگاه CNC وابسته به بررسی تخصصی و موجود بودن جزئیات مرتبط با این دستگاه‌ها است، مرور مزایای عمومی این روش کارآمد در تراش و برش قطعات، راهنمایی‌های لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهد.
در این زمینه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • با توجه به هوشمند بودن دستگاه فرز CNC، تولید قطعات مختلف در تیراژ بالا و با کیفیت و شرایط فنی ثابت امکان‌پذیر است.
  • فرآیند ماشینکاری فرز CNC برای عموم متریال‌های مختلف و مورد کاربرد در ساخت قطعات کاربردی صنایع مختلف کاربرد دارد. به‌طور عمومی یک دستگاه سی ان سی می‌تواند عملیات مورد نظر را بر روی انواع قطعات فلزی (آهن، مس، برنج و…)، قطعات سنگی و فلزی و حتی قطعات چوبی انجام دهد.
  • کار با انواع دستگاه فرز CNC راحت است و از این نظر که تنها به یک اپراتور نیاز دارد، هزینه فرآیند برشکاری را پایین می‌آورد.
  • مانند سایر ساز و کارهای هوشمند، سرعت ماشینکاری فرز CNC بالا است.

سوالات متداول ماشینکاری فرز CNC

ماشینکاری فرز CNC چیست؟

ماشینکاری فرز CNC روشی مدرن و کارآمد در زمینه برشکاری و تراش و شکل‌دهی به قطعات مختلف است که به‌صورت هوشمند و از طریق انواع دستگاه فرز CNC انجام می‌شود.

کاربردهای ماشینکاری فرز CNC چیست؟

ساخت قطعات در تیراژ بالا – ساخت قطعات خاص و پیچیده

۱۱ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *