ساخت قالب با پرینت سه بعدی

ساخت قالب با پرینت سه بعدی را می توان یک راه پیشرفته و امروزی در خدمت بشر در راستای کاهش هزینه های صنعتگران و قالب سازان دانست. تغییر و اصلاحات جز تفکیک ناپذیر در علم طراحی و ساخت قطعه و قالب محسوب میگردد که متاسفانه یا خوشبختانه بخش عمده ای از گره های کار و تکمیل یک پروژه ساخت قالب مناسب در زمان قطعه گیری و ساخت قالب برای طراحان قالب و مهندسان مشخص می گردد.

✅ قیمت ساخت قالب با پرینت سه بعدیبستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه ساخت قالب با پرینت سه بعدیپارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های ساخت قالب با پرینت سه بعدی مدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین ساختبهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش ساخت قالب با پرینت سه بعدیثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها

فرایند ساخت قالب با پرینت سه بعدی

اکثر محصولات پلاستیکی در جهان امروزه به روش قالب گیری تزریقی تولید می شوند. با این حال، ساخت قالب می تواند بسیار گران و زمان بر باشد. خوشبختانه، قالب‌ها همیشه نیازی به ماشینکاری از فلز ندارند، آنها می‌توانند پرینت سه بعدی شوند.

چاپ سه بعدی استریولیتوگرافی (SLA) جایگزینی مقرون به صرفه برای ماشینکاری قالب های آلومینیومی است. قطعات پرینت سه بعدی SLA کاملاً جامد و همسانگرد هستند و مواد با دمای انحراف حرارتی تا ۲۳۸ درجه سانتی‌گراد در دسترس هستند، به این معنی که می‌توانند گرما و فشار فرآیند قالب‌گیری تزریقی را تحمل کنند.

نمونه کارهای ساخته شده



برای دیدن همه نمونه کارهای قالب سه بعدی کلیک کنید

فرایند سریع ساخت قالب با پرینت سه بعدی کوتاه مدت

با پرینترهای سه بعدی رومیزی مقرون به صرفه، مواد پرینت سه بعدی مقاوم در برابر دما، و ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی، می‌توان قالب‌های تزریق پرینت سه بعدی را برای تولید نمونه‌های اولیه کاربردی و قطعات کوچک و کاربردی در پلاستیک‌های تولیدی ایجاد کرد. برای تولید در حجم کم (تقریباً ۱۰-۱۰۰۰ قطعه)، قالب های تزریقی چاپ سه بعدی در مقایسه با قالب های فلزی گران قیمت در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند.

آنها همچنین رویکرد تولید چابک‌تری را امکان‌پذیر می‌کنند و به مهندسان و طراحان این امکان را می‌دهند که قالب‌های تزریقی اولیه و پیکربندی‌های قالب را آزمایش کنند یا به راحتی قالب‌ها را تغییر دهند و به تکرار طرح‌های خود با زمان و هزینه کم ادامه دهند.

فناوری چاپ سه بعدی SLA یک انتخاب عالی برای قالب گیری است. با سطح صاف و دقت بالا که قالب به قسمت نهایی منتقل می شود و همچنین قالب گیری را تسهیل می کند مشخص می شود. پرینت های سه بعدی تولید شده توسط SLA از نظر شیمیایی به گونه ای پیوند خورده اند که کاملاً متراکم و همسانگرد هستند و قالب های کاربردی را با کیفیتی تولید می کنند که با مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) امکان پذیر نیست . چاپگرهای رومیزی و رومیزی SLA، مانند آنهایی که توسط Formlabs ارائه می شوند، گردش کار را ساده می کنند، زیرا پیاده سازی، کارکرد و نگهداری آنها آسان است.

Formlabs Rigid 10K Resin یک ماده صنعتی با شیشه بسیار پر شده است که به عنوان یک ماده قالب گیری ایده آل برای طیف گسترده ای از هندسه ها و شرایط فرآیند قالب گیری تزریقی عمل می کند.

نحوه تزریق و چگونگی ساخت قالب با پرینت سه بعدی

پیچیدگی فرآیند قالب گیری تزریقی بیشتر به دلیل پیچیدگی قطعه و ساختار قالب است. طیف وسیعی از ترموپلاستیک ها را می توان با قالب های چاپ سه بعدی مانند PP، PE، TPE، TPU، POM یا PA تزریق کرد. یک ماده با ویسکوزیته کم به کاهش فشار و افزایش طول عمر قالب کمک می کند. پلاستیک های پلی پروپیلن و TPEs به راحتی در چرخه های زیاد پردازش می شوند. در مقابل، پلاستیک‌های فنی‌تر مانند PA تعداد اجراهای کمتری را ممکن می‌سازد. کار با یک عامل رهاسازی به جدا کردن قطعه از قالب، به ویژه برای مواد انعطاف پذیر مانند TPU یا TPE کمک می کند.

نوع پرس تزریقی تأثیر قابل توجهی در فرآیند ندارد. اگر در قالب گیری تزریقی تازه کار هستید و به دنبال آزمایش آن با سرمایه گذاری محدود هستید، استفاده از دستگاه قالب گیری تزریقی رومیزی مانند Holipress یا Galomb Model-B100 می تواند گزینه خوبی باشد. تجهیزات قالب گیری تزریق خودکار در مقیاس کوچک مانند دستگاه رومیزی Micromolder یا دستگاه هیدرولیک Babyplast 10/12 جایگزین های خوبی برای تولید انبوه قطعات کوچک هستند.

اهمیت قالب سازی با پرینت سه بعدی

آیا اطمینان دارید که درست قالب را طراحی کرده اید؟ اگر این سوال را اندکی گذشته تر از یک مهندس طراحی قالب می پرسیدید به احتمال قطع به یقین پاسخ شما را بعد از ضرب اول تولید قطعه پلاستیکی از دستگاه به تعویق می انداخت. ساخت قالب با پرینت سه بعدی یه تحول بسیار چشمگیر در کاهش هزینه و وقت محسوب می گردد جایی که از طریق تولید قالب با قطعات پلیمری و پرینت سه بعدی تولید میگردد و بعد از بررسی و اصلاح تغییرات مورد نیاز تلرانسی و یا هندسی، طرح نهایی بر روی نمونه و یا پارت قالب جهت ساخت قالب فلزی پلاستیک نهایی ارسال میگردد.

در ادامه ما به مزایا و فواید استفاده از ساخت قالب تزریق پلاستیک با پرینت سه بعدی پرداخته ایم امید است که پارس صنعت عطاریان با معرفی این تکنولوژی نسبتا جدید و مدرن راهی برای صرفه جویی شما عزیزان هموار کند.


تماس مستقیم برای مشاوره

مزایای ساخت قالب با پرینت سه بعدی

  • کاهش زمان در ساخت قالب
  • توجیه اقتصادی قالب
  • امکان بررسی کیفی و رفع نواقص طراحی در مرحله ابتدایی کار
  • کاهش در مصرف و هدر رفت موارد ساخت قالب اصلی
  • گرفتن تاییدیه های کیفی و آدیت های فرایند پیش از ساخت قالب فلزی و راه اندازی خط  تولید
  • استفاده از نمونه ساخته شده برای تولید انبود و خطای کم
  • با توجه به اینکه زمان تولید کم هست امکان مشاهده نمونه اولیه در کمترین زمان
  • دقت بالا در ساخت نمونه ها
  • امکان تغییر طرح برابر سلیقه شما و تایید برای تولید انبوده
  • تولید و ساخت قالب با پیچیدگی های مهندسی

در حال حاضر در اکثر کشورهای توسعه یافته و این چند وقت اخیر در کشورهای در حال توسعه استفاده از تکنولوژی با پرینت سه بعدی به عنوان یک روش مرسوم ساخت قالب در صنایع دارویی، غذایی و پزشکی و همچنین بهترین روش کاهش هزینه های طراحی و ساخت در زمینه نمونه prototype در صنایع خودرویی محسوب می گردد.البته این ها تنها بخشی از مزایا استفاده از روش ساخت قالب با پرینت سه بعدی محسوب میگردد و بخش دیگری از مزایا استفاده از این روش در ادامه تشریح گردیده است.

کاهش زمان در قالب سازی با پرینت سه بعدی

واقعا به دور از اغراق است اگر بگوییم که پروسه چندین ماه ساخت قالب تزریق پلاستیک در روش قالب سازی با پرینت سه بعدی در پارس صنعت عطاریان به تنها چندین روز کاهش پیدا کرده است.

کاهش زمان در ساخت قالب 
کاهش زمان در ساخت قالب

سرمایه همیشه شامل پول نیست و شما بهترین میدانید که زمان مهم ترین سرمایه در زندگی صنعتی یک شرکت و یا یک کارخانه محسوب می گردد.گاهی با استفاده از پرینت ۳ بعدی در تولید در مدت زمان اندک مزایا و سود زیادی را برای شرکت به همراه دارد و در نقطه مقابل از تعطیل بودن خط تولید و کارگران جلوگیری خواهد کرد.

توجیه اقتصادی قالب تزریق پلاستیک با پرینت سه بعدی

گاهی در برخی از صنایع مانند جواهر سازی،دارویی و …، قالب برای تولید قطعات با تیراژ بالا طراحی و ساخته نمی گردد در واقع ساخت قالب در پارس صنعت عطاریان بیشتر از صنایع پر تیراژ مناسب آن دسته از کسب و کارهایی است ساخت قالب را برای تولید قطعات پلاستیک با تعداد محدود و یا حتی در بازه های زمانی تولیدی بلند مدت مد نظر دارند.

خوب چه چیزی از این بهتر که به جای متقبل شدن هزینه های سنگین و غیرضروری دستگاههای تراش،فرز و … جهت ساخت قالب فلزی تزریق پلاستیک با بهره گیری از تکنولوژی پرینت سه بعدی با هزینه بسیار اندک و غیر قابل مقایسه با نمونه ساخت های قدیمی و سنتی قالب خود را طراحی،ساخت و به کار ببندید.

امکان بررسی کیفی و رفع نواقص طراحی در مرحله ابتدایی کار

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ساخت قالب تزریق پلاستیک با پرینت سه بعدی که البته فقط مختص به ساخت قالب محدود نمی گردد و بر روی قطعه طراحی شده با نرم افزارهای طراحی مانند کتیا، سالیدورک و یا اتوکد انجام می گردد.

ساخت قالب با پرینت سه بعدی
بررسی کیفی و رفع نواقص

با قطعه سازی از طریق پرینت سه بعدی از طریق فایل تری دی طراحی شده پیش از ساخت قالب فلزی میتوان تمامی تغییرات اعم از مونتاژی ، تلرانس گذاری و یا حتی اصلاحات کلی بر روی شکل کلی انجام داد.شما بهتر میدانید که تمامی قالب های تزریق پلاستیک و بادی از روی قطعه طراحی شده ساخته می گردد.

خوب تصور کنید که اگر ایرادی در این طراحی وجود داشته باشد و نتوان آن را تا پیش از تولید محصول نهایی تخمین و اصلاح کرد باید هزینه های زیادی را متقبل شویم البته اصلاحات در بهترین حالت انجام میگردد گاهی نیاز است که حتی قالب دیگری را طراحی و ساخت را انجام دهیم.

گرفتن تاییدیه های کیفی و ادیت های فرایند پیش از ساخت قالب فلزی و راه اندازی خط تولید

یکی از مزیت های استفاده از قالب سازی با پرینت سه بعدی این است که شما تنها با ساخت قالب و یا حتی محصول نهایی از طریق پرینتر سه بعدی و حالا به تعداد مورد نیاز جهت گرفتن تاییدیه ها و لایسنس های مورد نیاز سازمان استاندارد و یا حتی ساپکو و سازه گستر در صنایع قطعه سازی و خودرویی پیش از آنکه مجبور باشید هزینه و وقت فراوانی را صرف چیدمان خط، خرید تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز و ساخت قالب فلزی کنید می توانید تمامی آزمایشات کیفی جهت اخذ تاییدیه تولید انبوه محصول را بر روی نمونه اولیه ساخته شده از طریق پرینت سه بعدی انجام دهید.

سپس بعد از گرفتن تاییدیه های مورد نظر اقدامات بعدی را که مربوط به تامین و تجهیز جهت تولید انبوه می شود را فراهم کنید با این کار شما بخش عمده ای از راه رسیدن و تبدیل شدن به یک تولید کننده معتبر و دارای گواهینامه های کیفی را تنها در طی مدت کوتاه و صرف هزینه اندک انجام داده اید.

برای دیدن همه نمونه کارها کلیک کنید

دلیل سفارش قالب سازی با پرینت سه بعدی به پارس صنعت عطاریان ؟

ما در پارس صنعت عطاریان با به کارگیری بهترین و به روز ترین دستگاههای cnc ، علاوه بر ارائه خدمات فرز کاری cnc ، ساخت قالب تزریق پلاستیک و ساخت قالب بادی ، با داشتن پرینترهای سه بعدی پیشترفته و به لطف حضور کارشناسان متخصص و مهندسان با تجربه  توانسته ایم در طول سالیان متمادی با ارائه خدماتی متنوع و جامع  از جمله طراحی سه بعدی، مهندسی معکوس، ساخت انواع قالب های پلاستیک و بادی در ابعاد و اشکال متفاوت به شما صنعتگران و صاحبان کسب و کار، خود را به عنوان یک مجموعه یکپارچه در خدمات طراحی و مهندسی از مرحله اولیه تا نهایی در کنار شما عزیزان با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت مطرح کند.

خالی از لطف نیست اگر بدانید که ما با ارائه نمونه کارهای مشابه با نوع سفارش مد نظر شما علاوه بر پاسخگویی به تمامی سوالات فنی و تخصصی شما خیال شما را از بابت کیفیت خدمت و کاری که قرار است تحویل بگیرید راحت میکنیم.ما با دقت طراحی و ساخت در اندازه های میکرو این تضمین را به شما میدهیم که نوع قالب تزریق پلاستیک شما را با بالاترین کیفیت مواد و بیشترین دقت و در مدت زمان بسیار کوتاه به شما عزیزان ارائه دهیم.

مشاوره رایگان

سوالات متداول ساخت قالب با پرینت سه بعدی

بهترین کارگاه جهت انجام خدمات ساخت قالب با پرینت سه بعدی کجاست؟

مجموعه پارس صنعت عطاریان با داشتن پرینترهای سه بعدی پیشرفته و به لطف حضور کارشناسان متخصص و مهندسان با تجربه  توانسته است در طول سالیان متمادی با ارائه خدماتی متنوع و جامع خود را به عنوان یک مجموعه یکپارچه در خدمات طراحی و مهندسی از مرحله اولیه تا نهایی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت مطرح کند.

ساخت قالب با پرینت سه بعدی مناسب کدام دسته از کسب وکارهاست؟

مناسب آن دسته از کسب و کارهایی است ساخت قالب را برای تولید قطعات پلاستیک با تعداد محدود و یا حتی در بازه های زمانی تولیدی بلند مدت مد نظر دارند.

۶ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *