ساخت قالب تزریق پلاستیک

با توجه به افزایش قطعات پلاستیکی در سال های اخیر نیاز به ساخت قالب تزریق پلاستیک نیز به طبع افزایش یافته است و شرکت های سازنده قالب های تزریق پلاستیکی برای تولید باکیفیت ترین قالب ها در مدت زمان کوتاه و با هزینه های مناسب به رقابت با یکدیگر برخواسته اند. شایان ذکر است که ساخت این نوع قالب از پرکاربردترین و رایج ترین روش های ساخت قطعات پلاستیکی می باشد که البته روش ها و پروسه های دیگری نیز برای تولید محصولات پلاستیکی وجود دارد.

ساخت قالب تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک مراحل تولید قطعات توسط تزریق مواد مذاب شده در داخل قالب های تحت فشار می باشد. در این روش حفره های قالب با مواد مذاب پر شده و شکل معکوس قالب ها را به خود می گیرند و پس از آن قطعات از قالب تزریق پلاستیک بیرون انداخته شده و این مرحله مجددا تکرار می شود. پلیمرهای ترموپلاستیک از جمله پرطرفدارترین و پر استفاده ترین مواد اولیه در ساخت قالب می باشد همچنین از برخی پلاستیک های ترموست نیز می توان در آن استفاده کرد.

✅ هزینه ساخت قالب تزریق بستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه ساخت قالب پلاستیکپارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های ساخت قالبمدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین ساختبهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش ساخت قالبثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها
نمایشگر LED
شیرازه
پایه لولا
شیرازه
قطعه شفاف
قالب کلید لمسی
قالب سوپاپ ماسک همراه با گوشواره
نمونه تولید شده قالب سوپاپ ماسک
نمونه تولید شده قالب سوپاپ ماسک
نمونه تولید شده قالب چراغ روشنایی محوطه

جهت دريافت مشاوره تخصصي روي شماره موبايل كليك كنيد

كارگاه پارس صنعت عطاريان

قالب تزریق پلاستیک

قالب تزریق پلاستیک یکی از روش های تولید و ساخت قطعات فلزی است و مواد مذاب شده پلاستیکی در داخل محفظه ای تزریق می شود و پس از سرد شدن مواد با توجه به قالب در نظر گرفته شده قطعه مربوط، تولید و به دست می آید. توجه داشته باشید که در ساخت قالب مهمترین و اصلی ترین بخش طراحی قالب می باشد که می توان از روش های سنتی و صنعتی بسیاری استفاده نمود.

همچنین با در نظر گرفتن سلیقه و درخواست مشتریان طرح های انتخاب شده برای ساخت قالب تزریق پلاستیک متفاوت خواهد بود. شما مشتریان عزیز میتوانید با تماس با کارگاه پارس صنعت عطاریان یا ورود سفارش خود را در خصوص خدمات فرز کاری cnc ، ساخت قالب بادی و… انجام دهید یا با مراجعه به وب سایت cnc-sanat.com دستگاه ساخت قالب تزریق پلاستیک را مشاهده و اطلاعاتی در خصوص مشخصات و ویژگی های دستگاه مربوطه را مطالعه و در صورت مورد پسند بودن با همکاران پشتیبانی وب سایت cnc-sanat.com تماس برقرار نمایند.

ساخت قالب تزریق پلاستیک

مزیت استفاده از قالب تزریق پلاستیک

بی شک ساخت قطعات پلاستیکی با انواع روش های مختلف امکان پذیر می باشد، اما ساخت این نوع قالب یکی از ایده آل ترین روش های ساخت و عرضه محصولات پلاستیکی است. با توجه به اینکه در سال های اخیر نیاز و استفاده از محصولات پلاستیکی بسیار افزایش یافته است به طبع ساخت قالب تزریق پلاستیک نیز رونق یافته است و در حال حاضر شرکت های سازنده محصولات پلاستیکی به قالب تزریق پلاستیک بسیار نیازمند می باشند و می توان گفت کاربرد استفاده از این قالب بسیار افزایش یافته است.

از جمله مزیت های ساخت قالب تزریق پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت کاربر روی طیف گسترده ای از مواد
  • ساخت قالب پلاستیک به صورت خودکار
  • نیروی کار کم هزینه
  • تولید انبوه در حجم بسیار زیاد
  • داشتن تلفات و دور ریز بسیار کم
  • کار کردن ماشین های زیاد توسط یک اپراتور
  • تولید آسان طرح های و فرم ها با هندسه پیچیده
  • ریز کاری به دلیل فشار بالا

در حالت کلی می توان گفت پروژه های ساخت قالبهای پلاستیک بسیار گوناگون و متعدد است و از مهمترین پروسه های ساخت و تولید محصولات پلاستیکی به شمار می رود که با انتخاب این روش تولید قطعات می توان از ویژگی ها و مزیت های بسیار آن برخوردار شد.

قالب تزریق پلاستیک

دستگاه طراحی قالب تزریق پلاستیک

همانطور که می دانید قطعات پلاستیکی از پرکاربردترین قطعات در جهان امروزی است و برای ساخت و تهیه آنها نیاز به دستگاه های قالب تزریق پلاستیک می باشیم؛ که این دستگاه در دو بخش تزریق و قالب گیری مورد استفاده واقع می شود و کاربرد بسیار زیادی در تولید محصولات پلاستیکی دارد. قسمت تزریق دستگاه از اجزای مختلفی نظیر سیلندر قیف، قیف مواد، نازل، مارپیج، گرمکن، ترموکوپل و حرارت سنج می باشد.

در این بخش مواد ترموپلاست ذوب شده و با هم ترکیب می شوند و داخل قیفی ریخته شده و پس از آن به داخل سیلندر تزریق می شود. قسمت قالب گیری نیز دارای محفظه بزرگی می باشد که اجزا و قالب بر آن نصب بوده و از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده است. در طی این پروسه ساخت قالب تزریق پلاستیک، ترموپلاست تزریق شده در دستگاه فرم و شکل قالب را گرفته و پس از آن سرد می شود.

طراحی قالب تزریق پلاستیک
طراحی قالب تزریق پلاستیک

هزینه طراحی قالب تزریق پلاستیک

طراحی و  ساخت قالب تزریق پلاستیک یک پروسه حساس و سیستماتیک برای تمامی شرکت های سازنده قطعات فلزی و قالب سازی صنعتی می باشد و می توان گفت رقابت تنگاتنگی در میان شرکت های قالب سازی مشاهده می شود و تمام سعی خود را در جهت ساخت قالب های تزریق پلاستیکی با کمترین و نازلترین هزینه در حداقل ترین زمان ممکن و همچنین با بهترین کیفیت به کار می برند.

در تولید و ساخت قالب های تزریق پلاستیک از جدیدترین متدهای روز دنیا و از دانش و فناوری نوین بهره مند می شوند تا نیاز مشتریان در بالاترین کیفیت و کارایی پاسخگو باشند. در حالت کلی می توان گفت هزینه طراحی قالب تزریق پلاستیک به دو بخش هزینه طراحی و هزینه ساخت تقسیم می شود و شرکت ها هزینه ها را با توجه به پارامترهای خاص مشخص و تعیین می کنند.

تزریق پلاستیک

واحد تزریق در ساخت قالب تزریق پلاستیک

عمل ذوب و اختلاط و تزریق مواد در قالب سازی پلاستیک انجام می شود. پوسته سیلندر که در جدار خارجی سیلندر واقع شده اند به وسیله گرمکن های برق داغ شده به جلوی سیلندر رسیده و به شکل سیال در می آیند؛ که در این موقع مارپیچ با داشتن چرخش های مکرر به دور خود مانند چرخ گوشت موادگیری را اجرا نموده و حرکت به جهت افقی نیز دارد. در همین حین که به جلو حرکت می کند مواد جمع شده در پشت سوپاپ و سر سیلندر در قالب ریخته و تزریق می گردد و در نهایت بعد از مدت زمان مشخص شده توسط کاربر فشار وارده قطع می شود و سیلندر به عقب برگشت می کند.

طراحی قطعات تزریق پلاستیک

اصول طراحی قالب تزریق پلاستیک

برای ساخت قالب های تزریق پلاستیک بایستی اصول مربوط را طی کرد که مرحله اول در این زمینه طراحی با نرم افزارهای قالب پلاستیکی می باشد و پس از آن زمان ساخت می رسد.

اگر بخواهیم به صورت اصولی و به سهولت شما را با مراحل ساخت آن آشنا سازیم به صورت اجمالی موضوع را به اینگونه می توان خلاصه کنیم:

  • انواع دستگاه از نظر: افقی، عمودی
  • قسمت های مختلف دستگاه : بخش قالب گیری، بخش تزریق
  • انواع دستگاه از جهت سیستم انتقال مواد: ماردونی، پیستونی
  • انواع دستگاه از جهت حرکت صفحه متحرک: دستگاه های جکی، دستگاه های بازویی

سوالات متداول برای ساخت قالب تزریق پلاستیک

هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک چقدر است؟

بستگی به نوع طراحی متریال به کار رفته و تعداد و نوع تجهیزات می توانید خیلی متفاوت باشد .

مراحل ساخت قالب تزریق پلاستیک چطور است ؟

بررسی ابعاد و تعداد قطعات و متریال و تیراژ و نوع کاربر محاسبه می شود .

۱۲ نظرات

  • سلام

    من یه سفارش برای یه کاری دنبال یه جایی بودم که قالبم را برام بسازن که از طریق اینترنت به سایت شما اومدم و باهاتون تماس گرفتم .
    شما راهنمایی های خوبی بهم دادید و من هم سفارش دادم و از سفارش هم راضی بودم
    گفتم تجربه خودم را بگم که بقیه هم استفاده کنن
    موفق باشید.

    • سلام من تولید فطیر سنتی دارم که مخام از قالب برای نقش زنی در روی فطیر ها ازش استفاده کنم ولی در بازار آماده اش هست مخام برند فطیر ها را نیز در روی آنها نیز بزنم موندم چکار کنم و از کجا تهیه کنم لطفاً راهنمایی کنید

    • سلام من تولید فطیر سنتی دارم که میخواستم از قالب برای نقش زنی در روی فطیر ها ازش استفاده کنم ولی در بازار آماده اش هست که عموما از آن استفاده میکنند،میخواستم قالب خصوصی و به نام برند خود باشد موندم چکار کنم و از کجا تهیه کنم لطفاً راهنمایی کنید

      • سلام . وقت بخیر .
        شما لطفا با این شماره تماس بگیرید.
        ایشون حکاکی دارن و میتونن کمکتون کنن.
        ۰۹۱۲۱۳۰۵۱۹۶ آقای شاهسوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *