سری تراشی با تراش cnc بهترین متریال

برای انجام فرآیندهای مختلفی از قبیل حکاکی، تراشکاری، برشکاری و … به سری تراشی با تراش cnc نیاز است. اجرا کردن فرآیندهای مختلف توسط کامپیوتر و کنترل خودکار عملیات مختلف از جمله کاربردهای تراش cnc است. این دستگاه جایگزین روش های قدیمی شده است و باعث افزایش سرعت و دقت در کار می شود.

سری تراشی با تراش cnc

با افزایش سرعت در پیشرفت تکنولوژی قطعا نمی توان از روش های منسوخ و وقت گیر گذشته استفاده کرد. از طرفی هم برای ترغیب مشتری به خرید لازم است که تولیدات جدید و خلاقانه و صد البته کاربردی عرضه شود. در نتیجه اگر می خواهید یک عامل محرک برای پیشرفت صنعت خود استفاده کنید سری تراش CNC گزینه رایج و پرکاربردی است.

✅ هزینه سری تراشی با تراش cnc بستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه سری تراشی با تراش cncپارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های سری تراشیمدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین ساختبهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش ساخت قالبثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها

این دستگاه توانایی حکاکی و برش فوق العاده دقیق روی متریال های مختلف را دارد و هیچ گونه محدودیتی برای طراحی دو بعدی و سه بعدی در آن وجود ندارد.

برخی از نمونه کارهای سری تراشی با تراش cnc

سری تراشی با تراش cnc چیست؟

سری تراشی با تراش cnc یک فرایند پیشرفته و کاربردی برای صنایع مختلف است. دستگاه تراش cnc ترکیبی از اعداد و کدها را اجرا می کند و بین این اعداد و کدها ارتباط ایجاد می کند. در این دستگاه کامپیوترها و ربات هایی استفاده شده است تا به وسیله ی آن ها عملیات تراشکاری و حکاکی انجام شود. این دستگاه تحول عظیمی در صنایع مختلف ایجاد کرده است و به راحتی فرایندهای تولید و ساخت قطعات مختلف آسانتر می شود.

با توجه به اینکه عملکرد دستگاه خودکار است در نتیجه موجب افزایش سرعت و دقت می شود. در کارایی این دستگاه برنامه های از پیش طراحی شده و اطلاعات ساختار یافته و دارای هدف، نقش مهمی را ایفا می کنند.

کاربردهای سری تراشی با تراش cnc

در صنایع مختلف این قطعات است که ساختار ماشین‌آلات و تجهیزات کلی‌تر را شکل می‌دهد، بر همین اساس در عموم صنایع به ساخت قطعه اهمیت زیادی داده می‌شود. روش‌ها و فرایندهای مختلف ساخت قطعه موارد گوناگونی مانند ریخته گری، فرآیندهای نورد، جوشکاری و البته سری تراشی با استفاده از دستگاه فرز cnc را در بر می‌گیرد و از هر کدام برای ساخت قطعات مختلف استفاده می‌شود.

برای شناخت کاربرد سری تراشی با تراش cnc، شناخت کاربرد قطعات ساخته شده با این ساز و کار مفید خواهد بود. به‌طورکلی قطعات با جنس‌های مختلفی مانند فلزات، سنگ‌ها و چوب با استفاده از فرز سی ان سی قابل تراش و براده برداری است، اما عنوان سری تراشی به شکل معمول بیشتر در مورد ساخت قطعات فلزی با استفاده از تراش cnc مورد کاربرد قرار می‌گیرد. بنابراین کاربرد این فرایند را می‌توان به‌طورکلی ساخت قطعات کاربردی فلزی دانست که در صنایع و تأسیسات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه سری تراش CNC

در گذشته فرآیندهای مختلف در صنایع به وسیله ی دستی و با دقت پایینی انجام می شد. اما سری تراشی با تراش cnc تمامی این فرایندها را خودکار و آسان کرده است. دستگاه سری تراش CNC قادر است تا یک فرایند دستوری را برای دفعات زیادی به صورت دقیق اجرا کند.

این دستگاه دارای مزایای متعددی از قبیل سرعت و دقت اجرایی بالا، ارتباط با کامپیوتر و ربات ها، اجرای خودکار فرایندهای اجرایی، توانایی تولید قطعات مختلف و پیچیده، دقت بالا در برش و حکاکی و استفاده حداقلی از ابزارهای جانبی در این دستگاه است.

کارگاه سری تراشی cnc

به کارگیری سری تراشی با تراش CNC در کارگاه پارس صنعت عطاریان باعث بالا رفتن سرعت العمل می شود. با توجه به میزان فعالیت کارگاه می توانید دستگاه تراشکاری بزرگ یا کوچک را انتخاب کنید. در هر کارگاهی بر روی یک سری متریال های خاص کار می شود که باید نوع دستگاه تراشکاری بر اساس همین متریال ها باشد.

با بکارگیری این دستگاه در صنایع صنعتی می توان برش های دقیق با میزان دقت بسیار بالا را انجام داد. کارگاه هایی که فعالیت های حساس و دقیق انجام می دهند می توانند با دستگاه سری تراشی انواع فلزات را به قطعات دقیق و مورد نیاز برش دهند. در برخی از کارگاه ها برای شکل دهی به یک قطعه کار تحت کنترل دو محور، به دستگاه تراشکاری نیاز است. این دستگاه به خوبی قادر است حکاکی سطح یک نمونه را به خوبی انجام دهد.

در بیشتر کارگاه ها تراش دادن سطح قطعه کار و جداسازی قسمت هایی از آن با دستگاه سری تراش CNC انجام می شود.

مشاوره رایگان

سری تراشی با تراش cnc

تراش CNC از صنعت پزشکی گرفته تا صنایع خودروسازی و هوافضا کاربردی است. سری تراشی با تراش CNC در صنعت قطعه سازی جهان مدرن کاربرد ویژه ای دارد. این دستگاه قادر است کوچکترین قطعات را با دقت میکرون برش دهد.

اساس کار یک دستگاه ها بر پایه برنامه ریزی است که در نرم افزار دستگاه انجام می شود. زمانی که سیستم فعال می شود برش ها یا حکاکی ها مورد نیاز در نرم افزار دستگاه برنامه ریزی می شود. سپس دقیقا مانند دستوری که به دستگاه داده شده برش ها انجام می شود. عملکرد این دستگاه دقیقا مانند ربات است و درصد خطا و اشتباه در ان بسیار کم است. تراش CNC با توجه به تعداد محورها و همچنین موقعیت قرار گیری اسپیندل موتور دسته بندی می شود که هر کدام قابلیت های خاصی را پوشش می دهد.

سری تراشی با تراش cnc چه امکاناتی در اختیار قرار می‌دهد؟

سری تراشی با تراش cnc امکان ساخت انواع قطعه طبق طراحی مورد نظر را فراهم می‌کند. این روش قطعه سازی با توجه به استفاده از دستگاه‌های هوشمند و حذف میزان قابل توجه نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت قطعه و نیز کاهش زمان فرآیند ساخت قطعه در کنار میسر کردن امکان ساخت اشکال و فرم‌های پیچیده‌تر، همچون یک امکان کاربردی و درعین‌حال راحت در نظر گرفته می‌شود.

این امکانات به شکل طبیعی دایره صنعت سری تراشی با تراش cnc و در نتیجه صنعت قطعه سازی در نگاه کلی را هم گسترش داده است؛ امکانی که به‌طور مستقیم در توسعه و پیشرفت سایر صنایع هم تأثیرگذار است.

دسته بندی دستگاه تراش CNC از نظر تعداد محور

سری تراشی با تراش CNC از نظر تعداد محور به نمونه ۲ محوره تا ۵ محوره تقسیم بندی می شود. مدل دو محوره دارای محدودیت حرکتی است و برای فرآیند های صنعتی پیچیده گزینه مناسبی نیست. با سری تراش دو محوره می توان تراشکاری داخلی و خارجی، سوراخ کاری، پیشانی تراشی و قلاویز زنی را انجام داد.

  • مدل ۳ محوره در طراحی خود یک محور X اضافه دارد. این دستگاه با هدف خدمات فرز cnc و بورینگ طراحی شده است.
  • مدل ۴ محوره با یک محور Y اضافه قابلیت تراشکاری خارج از محور و تراشکاری قطعات پیچیده دارد.
  • مدل پنج محوره یا دستگاه تراش CNC محور C و Y، طوری طراحی شده است که به راحتی می توان همزمان دو قطعه را با هم تراشکاری کرد.

مدل های مختلف دستگاه تراش CNC از نظر موقعیت اسپیندل

سری تراشی با تراش CNC از نظر موقعیت اسپیندل به نمونه های زیر تقسیم بندی میشود:

تراش CNC عمودی

کاربرد این مدل در کار با مواد بزرگ، سنگین و حجیم است.

تراش CNC افقی

در بیشتر کارگاه ها از این مدل استفاده می شود. تراش سی ان سی افقی در دو مدل بستر تخت و بستر مورب طراحی می شود. سرعت ماشین کاری بالا و تخلیه آسان براده ها باعث شده تا بیشتر برای مواد سبک تر قابل استفاده باشد.

دستگاه تراش مولتی اسپیند

این مدل بیشتر به منظور سوراخکاری، فرزکاری و قلاویزکاری استفاده می شود. این دستگاه در صنعت خودروسازی کاربرد گسترده ای دارد. کار با تعداد دورهای بالا و قابلیت خنک کنندگی و روغن کاری از مزیت های اصلی این دستگاه است.

مشاوره رایگان

اجزای تشکیل دهنده تراش سی ان سی

سری تراشی با تراش cnc از قسمت های مختلفی تشکیل شده است تا فرایند طراحی و اجرای کار توسط کارگاه پارس صنعت عطاریان بهترین نحو ممکن انجام شود. قطعات این دستگاه شامل پایه دستگاه تراش، سرپوش یا کلگی، اسپیندل، جعبه دنده یا گیربکس، مته مرغک، کالسکه، میز، کامپوزیت، اسلاید تراورس، ابزار گیر و بال اسکرو است که هر کدام وظایف خاصی بر عهده دارند.

نکات مهم در سری تراشی با تراش cnc

هر کدام از دستگاه‌های مختلف cnc برای سری تراشی یک یا چند دسته و مدل قطعات کاربرد دارد، در نتیجه انتخاب درست دستگاه سری تراشی برای ساخت قطعات حائز اهمیت است.

از آنجا که هدایت و انجام اعمال در دستگاه‌های تراش سی ان سی به شکل هوشمند و از طریق رهبری یونیت‌های کامپیوتر این تجهیزات صورت می‌گیرد، ساخت قطعات پیچیده با روش سری تراشی ممکن و راحت است، اما این مسئله به هیچ وجه نقش و اهمیت اپراتور انسانی دستگاه و مهارت‌های قابل ارائه در کارگاه‌های حرفه‌ای سری تراشی را کمرنگ نمی‌کند.

مناسب‌ترین قطعات برای سری تراشی و ساختار گرفتن طبق طرح از پیش تعیین شده با دستگاه‌های تراش cnc، دسته‌ای از قطعات فلزی است که نوعی نقش واسط و اتصال دهنده را در تجهیزات و وسایل بزرگ‌تر ایفا می‌کند، اما این موضوع عمومی کاربرد سری تراشی را در زمینه ساخت سایر قطعات کاربردی با نقش‌های متفاوت، محدود نمی‌کند.

سوالات متداول سری تراشی با تراش cnc

سری تراشی با تراش cnc چیست؟

در این دستگاه کامپیوترها و ربات هایی استفاده شده است تا به وسیله ی آن ها عملیات تراشکاری و حکاکی انجام شود.

کاربرد سری تراشی با تراش cnc چیست؟

با بکارگیری این دستگاه در صنایع صنعتی می توان برش های دقیق با میزان دقت بسیار بالا را انجام داد

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *