سری کاری با فرز cnc

امروزه در صنایع مختلف از انواع ماشین آلات و تجهیزات صنعتی برای بهبود روند تولید استفاده می کنند. سری کاری با فرز cnc یکی از قابلیت هایی است که کار را برای صنایع آسان کرده است. وجود این دستگاه در صنایع امکان تولیدات خلاقانه را بیشتر می کند.

امروزه بیشتر افراد با سری کاری یک کسب و کار جدید را راه‌اندازی کرده اند.برش و حکاکی با استفاده از دستگاه فرز cnc می تواند محدودیت طراحی قالب سازی انواع الگوها را از بین ببرد.

✅ هزینه سری کاری با فرز cnc بستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه سری کاری با فرز cnc پارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های سری کاری با فرز cnc مدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین سری کاری با فرز cnc بهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش سری کاری با فرز cnc ثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها

سری کاری با فرز cnc

سری کاری با فرز cnc چیست؟

سری کاری با فرز CNC عبارت کلی برای مورد اشاره قرار دادن دسته‌ای از خدمات برشکاری با استفاده از انواع دستگاه فرز سی ان سی است که هدف اصلی از آن تکثیر قطعات متعدد با یک شرایط ساختاری، فرمی و تولیدی مشابه در نظر گرفته می‌شود.

ماهیت و کاربرد دستگاه فرز cnc ایجاد برش، تراش، حک و هرگونه تغییر طبق الگو و طرح از پیش تعیین شده بر روی متریال مختلف مانند قطعات فلزی، سرامیکی، چوبی و… است و بنابراین سری کاری یک قطعه با فرز cnc به معنای تولید آن با یک الگوی ثابت است.

برای مثال حک لوگوی یک برند یا نشان تجاری خاص بر روی یک صفحه ساخته شده از آلیاژ برنج در تعداد مشخص سری کاری با فرز cnc این لوگو به شمار می‌آید که خدمات آن با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی ان سی توسط مجموعه پارس صنعت عطاران ارائه می‌شود.

خدمات فرز سی ان سی سرعت عمل بالایی دارد و نسبت به سایر ماشین های تراشکاری قابلیت های متنوع تری دارد. با توجه به اینکه صنایع امروزی برای افزایش بهره وری به دنبال روش ها و دستگاه های پیشرفته هستند پس طبیعی است که برای عملیات سری کاری هم از دستگاه های فرز سی ان سی استفاده کنند. عملیات دقیق و حساب شده سری کاری با فرز CNC ضایعات را به حد چشمگیری کاهش داده است.

برش و حکاکی در سری کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر بخواهید این دقت عمل را تولیدات مختلف با متریال های متفاوت رعایت کنیم قطعا انواع خدمات فرز cnc بهترین گزینه ی پیش رو خواهد بود.

در گذشته ماشین های تراشکاری در نمونه های دستی بودند که این دستگاه ها دقت و سرعت عمل بسیار پایینی داشتند و با تمامی متریال ها مانند آلومینیوم، برنج، استیل و … سازگاری ن داشتند. اما فرز cnc یک جایگزین فوق‌العاده در سری کاری است که عملیات خود را بی عیب و نقص انجام می دهد.

معرفی قابلیت‌های سری کاری با فرز cnc

برای شناخت قابلیت‌هایی که خدمات سری کاری با فرز cnc در اختیار کاربردها و صنایع مختلف قرار می‌دهد، مرور و تشریح یک روند ساده سری کاری با استفاده از دستگاه فرز سی ان سی کاربردی خواهد بود.

برای انجام فرآیند سری کاری بر روی یک قطعه مشخص، ابتدا طرح یا الگوی مورد نظر طراحی می‌شود و به قسمت یونیت کامپیوتری دستگاه‌ها انتقال داده می‌شود، به این ترتیب اولین قابلیت سری کاری با فرز cnc را می‌توان الگوپذیری گسترده ابزارهای آن معرفی کرد.

در مرحله بعد قطعه مورد نظر درون دستگاه قرار می‌گیرد که در این مرحله هم یکی دیگر از قابلیت‌های این نوع خدمات با توجه به قابلیت‌های دستگاه‌های فرز cnc در زمینه انجام سری کاری بر روی انواع متریال مختلف برجسته می‌شود.

در ادامه ایجاد تراش‌های دقیق طبق الگوی مورد نظر در طی زمان کوتاه بدیهی‌ترین قابلیتی است که می‌توان از این فرآیند و مکانیسم دستگاه‌های سری کاری فرز انتظار داست که به تولید و امکان سری سازی قطعات مختلف منجر می‌شود.

فرایند سری کاری با فرز cnc

فرآیند سری کاری با فرز cnc یکی از تخصصی ترین و مدرن ترین روش های تولید قطعات سری کاری است. در صنایعی که مبنای کار قطعه سازی است فرآیند سری کاری بر روی انواع متریال ها قابل انجام است. فرآیند سری کاری یک فرآیند پیشرفته است و توسط انواع دستگاه CNC به‌خصوص انجام می شود و انسان هیچ گونه دخالتی در فرآیند ساخت ندارد.

همانطور که می‌دانید فرآیند سری کاری تنها مختص به یک صنعت خاص نیست و امروزه بیشتر صنایع تولیدی به سری کاری احتیاج خواهند داشت. سرعت و دقت و ظرافت در برشکاری و تولید می تواند قطعات تولیدی را با ریزه کاری های بیشتر و ظریف تری روانه بازار کند. فرآیند سری کاری بیشتر مختص تولید تعداد زیادی قطعات به صورت یکسان است.

اگر این کار توسط ماشین آلات پیشرفته انجام دهد در زمان کوتاهی می توان حجم بالایی از قطعات را تولید کرد. به همین منظور امروزه فرآیند سری کاری یا سری تراشی با تراش cnc در صنایع تولید بزرگ توسط دستگاه فرز cnc انجام می شود. طراحی پیچیده و عملکرد بهتر سبب شده است تا بهترین جایگزین برای دستگاه های تراشکاری قدیمی باشند.

نحوه انجام سری کاری cnc

بعد از انقلاب صنعتی ورود تجهیزات پیشرفته به صنایع کم‌کم شروع شد و هر روز شاهد پیشرفت ها و تکنولوژی هایی جدیدی در ساخت این دستگاه ها می شدیم. سری کاری با فرز cnc حجم تولید قطعات را به طرز شگفت انگیزی بالا برده است. دستگاه های فرزکاری سی ان سی جزء ماشین آلات پیشرفته هستند که در ساخت قطعات پیچیده و اغلب گران‌قیمت به کار گرفته می شود.

اگر بخواهید فرآیند سری کاری با فرز cnc انجام دهید به اپراتورهای زیادی نیاز ندارید و فقط یک یا چند اپراتور کار تنظیم و کنترل دستگاه را بر عهده می گیرند. این ماشین آلات با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای حرکت دستگاه را کنترل می کنند. در واقع فرزکاری cnc مختصر شده ی عبارت کنترل عددی رایانه ای است و فرآیند تولید سری کاری کاملا توسط دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام می شود.

فرآیند سری کاری با فرز CNC به این صورت است ابتدا قطعه مورد نظر روی میز کار ثابت می شود و سپس بازوی دستگاه در سه محور حرکت می کند. دقت بالای این دستگاه درصد خطا و اشتباه را به صفر می رساند و رایانه با کنترل بیشتر سری کاری را انجام می دهد.

سری کاری cnc

مزایای سری کاری با فرز cnc

سری کاری با فرز CNC با مزایای متعددی همراه است که در زیر به چند نمونه از این مزایا اشاره می کنیم. با فرزکاری می توان طیف وسیعی از متریال ها مانند چوب، فلز، پلاستیک و … را پردازش کرد.

  • زمانی که طرح اولیه سری کاری مشخص می شود و نقشه آن کشیده می شود امکان عدم تطابق آن با نمونه تولیدی تقریبا به صفر می رسد و دستگاه دقیقا برش ها را مانند نقشه می زند.
  • در دستگاه های فرز کاری تمامی عملیات از پیش تعیین شده است و در برنامه رایانه ای دستگاه ثبت می شود. که این عملیات نیاز به اپراتور را کاهش می دهد و درصد خطا و اشتباه را به صفر می رساند.
  • با توجه به اینکه فرزکاری یک عملیات دقیق و کامپیوتری است پس ضایعات تراشکاری بسیار کمتر می شود و در هزینه ها صرفه جویی می شود.
  • فرآیند سری کاری فرز CNC برای صنایع مختلفی به کار گرفته می شود. عدم محدودیت باعث شده تا صنایع پزشکی، دفاعی، خودروسازی، پتروشیمی و … قطعات تولید شده با دستگاه فرز کاری را به کار بگیرند. به طور مثال در صنایع پزشکی برای ساخت استخوان مصنوعی یا ایمپلنت ها از دستگاه فرز کاری استفاده می شود. یا در صنایع خودرو سازی بیشتر قطعات در تعداد بالا باید تولید شوند و طراحی پیچیده ای دارند که پردازش و تولید این قطعات توسط دستگاه سی ان سی انجام می شود.
  • سرعت پردازش قطعات و آماده‌سازی آن ها با فرآیند فرزکاری بالاتر است.

انواع سری کاری فرز cnc

سری کاری با فرز CNC به منظورهای خاصی انجام می شود. فرزهای سی ان سی در انواع مدل های فرز سنتر عمودی و یا همان ماشین سنتر عمودی، فرز cnc سری bed type، فرز سنتر افقی و یا ماشین سنتر افقی، فرز سنتر دروازه ای و یا ماشین سنتر دروازه ای وجود دارد.

ساختار متفاوت این دستگاه ها در هزینه ها و نوع قطعات تولیدی تاثیر می گذارد. در زیر توضیح مختصری در مورد هر کدام ارائه می کنیم.

  1. فرز های cnc سری VMC بدنه ای به حالت C انگلیسی و یا در اصطلاح C frame دارند. با استفاده از ماشین ها می توان از وزن قطعات کاست و در نتیجه هزینه ها را کاهش داد.
  2. فرز های cnc از نوع bed type دارای عرض کم هستند و قیمت های پایین تری هم دارند. ایراد این دستگاه لرزش های و عدم رسیدن به دقت در ماشینکاری های سنگین است.
  3. فرزهای HMC: محور این سنترها به صورت افقی و موازی با سطح زمین است.
  4. فرز سنتر دروازه ای و یا double column machining center به صورت دروازه ای هستند که بیشتر در ابعاد ماشین کاری بتالا به کار گرفته می شوند.

امروزه نیاز صنایع به حدی پیشرفت کرده است که نمی توان در از دستگاه های دستی استفاده کرد و حتما باید از فرز CNC استفاده کرد تا حجم تولیدی پاسخگوی نیاز صنایع باشد. ماشین فرز CNC در دو مدل فرز افقی و فرز عمودی وجود دارند.

برای کاری های سری و تک سازی بیشتر از ماشین فرز افقی استفاده می شود چون این ماشین حرکت دورانی دارد و این ماشین حرکت خود را از یک ترانسمیشن یا از یک موتور و جعبه دنده می گیرد. اما نمونه های عمودی برای پیچ تراشی، جای خار تراشی و دنده تراشی بیشتر استفاده می شود.

هزینه سری کاری با فرز cnc

هزینه های سری کاری با فرز cnc بر اساس پارامترهای مختلف متغیر است. اصلی ترین و مهمترین فاکتور در تعیین هزینه ها نوع دستگاه و متریال های مورد استفاده در سری کاری است. کارگاه قطعه سازی هایی که فرآیند سری کاری را انجام می دهند قیمت دستگاه ها و نوع آن ها تا حدودی تعیین کننده ی هزینه ها است.

موارد مورد استفاده در سری کاری یک متریال مهم در تعیین هزینه ها است. به طور کلی عملیات سری کاری با فرز cnc پیچیده و هزینه بر است و بیشتر برای قطعات گران‌قیمت انجام می شود.

ابزارهای مورد استفاده در فرزکاری بر روی هزینه ها تاثیر مستقیم در برخی موارد ابزارهای گران‌قیمت و غیرقابل استاندارد تنها باعث افزایش هزینه ها می شود و کیفیت قطعات تولیدی پایین می آید.

اگر استانداردها در تولید رعایت شود و قطعات با دقت و ظریف کاری بالایی تولید شود و ضایعات هم کاهش پیدا می کند در نتیجه ها هزینه ها کاملا مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

معمولا کارگاه های تولیدی سیاست های مختلفی را برای اعمال هزینه ها در نظر می گیرند اما در کل امروزه بیشتر صنایع بدون توجه به قیمت و هزینه ها برای بالا بردن کیفیت قطعات تولیدی از دستگاه های فرز cnc استفاده می کنند.

خدمات سری کاری با فرز cnc

سری کاری با فرز cnc برای صنایع مختلفی به کار گرفته می شود خدمات فرز سی ان سی برای صنایع مختلف پتروشیمی، خودرویی، نساجی و …. به کار گرفته می شود. بخش خدمات سری کاری با فرز سی ان سی توانایی ساخت قطعات بسیار پیچیده را دارد. این خدمات بر روی انواع آلیاژها قابل انجام است.

خدمات سری کاری بر روی قطعات با شکلهای پیچیده و تلرانسهای ابعادی و هندسی بسیار دقیق با آلیاژهای فولادی, زنگ نزن, سوپر آلیاژها,سرامیک ها و کامپوزیتها قابل انجام است.

قبل از تولید تمامی قطعات توسط ابزارها و فیکسچرهای مختلفی طراحی می شوند و نقشه قطعات به دستگاه داده می شود. کارگاه های سری کاری معتبر همچون پارس صنعت عطاریان این خدمات را به صورت تخصصی و با استفاده از دستگاه های روز دنیا انجام می دهند. تکنولوژی های به کار رفته در این دستگاه ها باعث می شود تا خدماتی که ارائه می دهند کاملا متناسب با نیاز صنایع باشد.

کاربردهای سری کاری با فرز cnc

کاربرد اصلی سری کاری با فرز cnc توجه به تولید انبوه‌تر و تکرار الگوهای طرح بر روی متریال مختلف با شرایط یکسان است و از این نظر سری کاری با فرز cnc را می‌توان دسته‌ای از خدمات برشکاری با فرز cnc معرفی کرد که به دلیل عمومیت داشتن نیاز به آن، جایگاه مهم و برجسته‌ای دارد.

اصلی‌ترین جنبه‌های کاربرد این نوع خدمات را هم می‌توان حکاکی بر روی قطعات مختلف و در کل تراشکاری دقیق قطعات دانست که در صنایع و کابردهای مختلفی مانند قطعه سازی، تبلیغات، تولید وسایل و ابزارها و… مورد توجه قرار دارد.

سوالات متداول سری کاری با فرز cnc

هزینه سری کاری با فرز cnc چقدر است؟

عملیات سری کاری با فرز cnc پیچیده و هزینه بر است و هزینه آن با توجه به نوع دستگاه، ابزارها و متریال های مورد استفاده و قیمت دستگاه ها و ابزارها متغیر است.

مزایای سری کاری با فرز cnc چیست ؟

برش دقیق قطعات مانند نقشه و به صفر رساندن درصد خطا و اشتباه در محاسبات. استفاده در صنایع مختلف و بالاتر بودن سرعت پردازش و آماده‌سازی قطعات.

۲ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *