کارگاه قطعه سازی

کارگاه قطعه سازی

روش های قطعه سازی صنعتی در کارگاه قطعه سازی دارای انواع مختلفی میباشد و این مهارت یکی از پایه های مهم صنعت است. زیرا با ساخت قطعه به صورت اصولی و دقیق، دستگاه مورد نظر هم به خوبی کار می کند و از این رو چرخ صنعت به خوبی می چرخد و تولید رونق می یابد.

✅ قیمت خدمات کارگاه قطعه سازیبستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه قطعه سازیپارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های کارگاه قطعه سازیمدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین ساخت قطعات کارگاه قطعه سازی  بهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
آموزش  توسط کارگاه قطعه سازیثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها

آشنایی با خدمات کارگاه قطعه سازی

طراحی قطعات صنعتی

طراحی قطعه اولین اقدامی است که در فرآیندهای ساخت قطعه از طریق ماشینکاری و استفاده از دستگاه‌های تراش و برش و در نهایت تولید قطعات مورد نظر مانند انواع قالب‌ها، انواع قطعات جانبی در ساخت وسایل مختلف و غیره به آن توجه می‌شود و در عموم واحدهای صنعتی هم که تحت عنوان کارگاه قطعه سازی فعالیت می‌کنند، ساز و کار جداگانه و مختص به خود را دارد.

ساخت قطعات صنعتی

طراحی قطعه صنعتی با هدف ساخت قطعات مد نظر انجام می‌شود و اصلی‌ترین بخش از فرآیندهای صورت گرفته در کارگاه‌های قطعه سازی، ساخت قطعات صنعتی از طریق روش‌های مختلف مانند ماشینکاری قطعات با استفاده از دستگاه‌ فرز cnc است.

ارائه راهکارهای مؤثر در قطعه سازی

ارتباط مستقیم با تمامی ابعاد و زوایای ساخت قطعه، واحدهای کارگاه قطعه سازی همچون پارس صنعت عطاریان را در جایگاه مراکز تخصصی در این زمینه قرار داده است و بر همین اساس می‌توان یکی از فرآیندهای تعریف شده در این مراکز را ارائه راهکارهای مؤثر بر پایه دانش و تجربه تخصصی در زمینه قطعه سازی معرفی کرد.

آشنایی با قطعه سازی صنعتی

هر دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است و برای اینکه بتواند به خوبی کار کند، باید اجزا و قطعات به خوبی و به درستی در کنار هم قرار بگیرند. وجود یک قطعه معیوب روند کار دستگاه را مختل می کند و در صورتی که رسیدگی نشود ممکن است کل دستگاه با خطر خرابی و از کار افتادگی روبرو شود.

در زمینه صنعت به دلیل اهمیت بالای دستگاه ها، چه از نظر کاری و چه قیمتی، بسیار مهم است که قطعات روان و هماهنگ کار کنند. شاید تصور شود که منظور از قطعات صنعتی، صرفا قطعه های بزرگ و فلزی است که در دستگاه های غول پیکر استفاده می شود.باید گفت قطعات بسیار کوچکی هم وجود دارند که برای مثال برای دستگاه های برش مورد استفاده قرار می گیرند و ظریف هستند.

گذشته از جنس فلزی و فولادی برخی از قطعات، از جنس پلاستیک هم می باشند که کاربردهای خاصی در برخی دستگاه ها دارند، برای مثال بخشی از اسباب بازی ها و یا برای ساخت قطعه صنعتی ، ساخت قالب بادی ، ساخت قالب تزریق پلاستیک و قالب ریزی، یک نمونه بادی طراحی می شود و توسط دستگاه تولید می شود تا در مراحل بعدی بتوان قطعه مورد نظر را ساخت.

کارگاه قطعه سازی
روش های قطعه سازی صنعتی

روش های ساخت قطعه صنعتی

برای قطعه سازی صنعتی مراحلی باید طی شود و طبق روش هایی قطعه مورد نظر ساخته شود. طرح اولیه قطعه مورد نظر در ابتدا توسط متقاضی ارائه می شود و سپس در صورت نبود قالب مربوطه، قطعه با استفاده از نرم افزار شبیه سازی شده و جنس آن را مشخص می کند و برای ساخت تحویل واحد تولید می شود. قطعه با یکی از روش های زیر ساخته می شود:

  • مکانیکی: با استفاده از نورد، چکش کاری و یا روش های دیگر قطعه فلزی را برای شکل دهی آماده می کنند.

  • جوشکاری: با استفاده از جوشکاری قطعات به هم متصل می شوند و قطعه جدیدتری را تولید می کنند.

  • ماشین کاری: برش قطعه با روش براده برداری است.

  • متالورژی پودر: پودر فلزی مورد نظر را متراکم می کنند و به آن شکل می دهند.

  • ریخته گری: قطعه فلز ذوب می شود و بعد شکل دهی و قالب گیری می شود.

  • پرینت ۳ بعدی: یکی از روش های جدید که با دادن طرح به دستگاه، از نمونه طرح ۳ بعدی ارائه می شود.

قالب میخ پلاک
روش های قطعه سازی صنعتی

معیارهای یک کارگاه قطعه سازی خوب

شما عزيزان براي انكه بتونيد يك گزينه مناسب را براي ساخت قالب تزريق پلاستيك انتخاب كنيد بايد به موارد زير دقت كنيد

  • داشتن تخصص و مهارت كافي كاركنان كارگاه قالب سازي
  • داشتن نمونه كار هاي تخصصي و فني انجام شده
  • تجهيزات مورد استفاده در كارگاه
  • بررسي سوابق و رزومه كاري كارگاه قطعه سازي
  • استعلام از مشترياني كه قبلا در اين كارگاه ثبت سفارش انجام دادن

اهمیت تخصص و توانایی‌های کارگاه قطعه سازی در روش‌های قطعه سازی صنعتی

صنایع مرتبط با قطعه سازی بخش اصلی و مورد اهمیت جایگاه و اعتبار کاری خود را از طریق توانایی‌های فنی قابل ارائه به وسیله تجهیزات و همچنین دانش تخصصی کارکنان کارگاه‌ها و مراکز قطعه سازی به دست آورده است و هیچ واحد کارگاه قطعه سازی بدون این معیارها توانایی ارائه خدمات مورد انتظار در این زمینه را ندارد.

همین‌طور اهمیت تخصص و توانایی‌های فنی هر کارگاه وقتی برجسته‌تر می‌شود که جنبه حساسیت و لزوم در نظر گرفتن دقت کافی را در قطعه سازی در نظر بگیریم؛ جنبه بسیار مورد اهمیتی که هیچ مجموعه فعال در زمینه ساخت قطعه بدون توجه به آن نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان در قالب سفارش‌های قطعه سازی باشد.

رابطه کارگاه قطعه سازی با قطعه سازی صنعتی

مفهوم قطعه سازی صنعتی معیارهای فنی‌تر و در عین حال گسترده‌تری را برای این حوزه کاری تعیین می‌کند؛ به عبارت دقیق‌تر قطعه سازی صنعتی ساز و کاری است که نقش تخصص و تجهیزات پیشرفته در آن بیشتر از نقش این موارد در قطعه سازی در مفهوم عام است.

با توجه به این الزامات مهم، آموزش قطعه سازی صنعتی، جایگاه توانایی‌های کارگاه قطعه سازی برای برآورده کردن نیازهای مرسوم در این حوزه کاری برجسته می‌شود .

در حقیقت رابطه یک کارگاه قطعه سازی با مفهوم قطعه سازی صنعتی زمانی به یک رابطه کارآمد مبدل می‌گردد که کارگاه‌ها از نظر تجهیزات و مهارت نیروهای کار، توانایی برآورده کردن الزامات فنی مهم در ساخت یک قطعه صنعتی را داشته باشند.

سوالات متداول کارگاه قطعه سازی

خدمات کارگاه قطعه سازی چیست؟

طراحی و ساخت قطعات صنعتی و ارائه راهکارهای مؤثر در قطعه سازی

معیارهای یک کارگاه قطعه سازی خوب چیست؟

داشتن تخصص و مهارت كاركنان، نمونه كار هاي فني انجام شده، تجهيزات به روز و سالم، سابقه مطلوب در حوزه کاری و مشتریان راضی

۶ نظرات

    • با سلام
      دوست عزیز برای راه اندازی کارگاه قطعه سازی با فرز cnc اول باید مسلط به نرم افزار های طراحی و ماشینکاری باشید .
      حدودا هزینه برای راه اندازی کارگاه خارج از بحث مبلغ ودیه کارگاه برای خرید دستگاه حداقل ۳۰۰ میلیون نیاز است.

  • سلام مطلب مفیدی بود تشکر . لطفا در مورد معرفی دستگاه های مختلف صنعتی که برای کارآفرینی پرکاربرد هستند هم مطلب بذارید ممنون

  • سلام من دانشجوی ترم۶ مهندسی ساخت و تولید هستم میخواستم بپرسم برای ایجاد یه کارگاه صنعتی چقدر هزینه نیازه و چه مهارت هایی ادم باید بلد باشه که بتونه موفق بشه در کارش و اینکه چه نوع کارگاهی و تولید چه محصول صنعتی خوب هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *