آموزش قطعه سازی صنعتی

آموزش قطعه سازی صنعتی

آموزش قطعه سازی صنعتی را می توان یکی از حرفه های صنعتی دانست که علم و مهارت در کنار هم قرار می گیرند و خروجی منحصر به فردی را ارائه می دهند. در گذشته برای انجام کاری و یا سهولت در آن وسیله ای ساخته می شد که کارها بهتر انجام شود. حتی ساخت سرنیزه فلزی و فولادی را هم می توان گفت به نوعی ساخت قطعه است که برای عملکرد بهتر نیزه ایجاد شده است.

✅ قیمت آموزش قطعه سازی صنعتیبستگی به متریال و تعداد و تجهیزات
✅کارگاه آموزش قطعه سازی صنعتیپارس صنعت عطاریان
✅دستگاه های آموزش قطعه سازی صنعتی مدرن ترین و به روز ترین دستگاه های دنیا
✅کیفیت و تضمین آموزش قطعه سازی صنعتیبهترین متریال با گارانتی و خدمات پس از فروش
✅آموزش قطعه سازی صنعتیثبت سفارش و آموزش برای سازمان ها

امروزه قطعات صنعتی در کنار هم قرار می گیرند و دستگاه پیچیده ای را می سازند. اما باید در ساخت قطعه صنعتی دقت کرد و نکاتی را در نظر گرفت تا به کارکرد کل دستگاه آسیب نرساند.

آموزش قطعه سازی صنعتی
آموزش قطعه سازی صنعتی

مباحث مهم در آموزش قطعه سازی صنعتی

۱. طراحی قطعه صنعتی:

به‌عنوان پیش‌زمینه آموزش قطعه سازی، طراحی قطعات مختلف جایگاه برجسته‌ای دارد چراکه کلیات مباحث آموزشی حول محور قطعات طراحی شده تشریح می‌شود.

۲. شناخت مواد:

در برشکاری و قطعه سازی صنعتی از عموم مواد و متریال استفاده می‌شود، در نتیجه یکی از مباحث مهم در آموزش این زمینه کاری، شناخت مواد و خواص تک تک آن‌ها است.

۳. شرایط فنی قطعه:

این‌که هر قطعه از لحاظ فنی باید از چه شرایطی برخوردار باشد، مهم‌ترین موضوع بحث در آموزش قطعه سازی صنعتی است و جنبه‌های مختلفی از نظر محاسبات دقیق ریاضی، سنجش خواص ماده زمینه‌ای قطعه سازی، ویژگی‌های کلی قطعه از نظر وزن، اندازه و… دارد.

۴. شناخت روش‌ها و کار با دستگاه‌های مختلف مورد کاربرد در قطعه سازی صنعتی:

برای ساخت قطعات کاربردی مختلف، روش‌ها و راه‌کارهای گوناگونی مانند جوشکاری، ریخته‌گری، ماشینکاری و… وجود دارد و در هر کدام از این روش‌ها ابزارها و تجهیزات خاصی مورد کاربرد است. برای مثال از کارآمدترین دستگاه‌ها در ماشینکاری قطعات، می‌توان به دستگاه فرز cnc اشاره کرد که طرز کار با آن قواعد خاصی دارد و باید طی آموزش قطعه سازی صنعتی انتقال داده شود.

جنبه‌های مختلف آموزش قطعه سازی صنعتی

مانند هر زمینه آموزشی دیگری، برای آموزش قطعه سازی صنعتی و ساخت قطعه به شکل سامانمند و اصولی هم می‌توان جنبه‌های مختلفی در نظر گرفت که کلیت آن اهمیت آموزش این حوزه را بیشتر از قبل ثابت می‌کند.

مهارت آموزی در زمینه ساخت قطعات صنعتی

مهم‌ترین جنبه آموزش قطعه سازی صنعتی مهارت آموزی و گسترش دادن دانش‌های زمینه‌ای به نیروهای کار جدید است که نقش مهمی در گسترش این فن و ارتقای آن دارد.

پیشرفت علوم و فنون مرتبط با ساخت قطعه

موردی که در خلال خیلی از فرآیندهای آموزشی مورد انتظار است، پیشرفت جنبه‌های فنی موضوع مورد آموزش است که از طریق گسترش مباحث و لزوم تشریح دقیق‌تر ابعاد فنی در هر حوزه کاری ممکن می‌شود؛ مسئله‌ای که در مورد آموزش قطعه سازی صنعتی هم صادق است.

انتقال مهارتِ بررسی و کنترل کیفیت قطعه به سفارش‌دهندگان

یکی از مواردی که کیفیت فرآیند ثبت سفارش و ساخت قطعه صنعتی را بالا می‌برد، میزان دانش و مهارتی است که هر دو طرف سفارش‌دهنده و سازنده قطعه باید از آن برخوردار باشند، از این نظر آموزش قطعه سازی صنعتی علاوه بر قطعه سازان، برای مصرف‌کنندگان قطعه هم جنبه‌های مفیدی دارد.

آموزش قطعه سازی صنعتی و نقش آن در ارتقای کیفیت قطعات مختلف

ساخت عموم وسایل و تجهیزاتی که زندگی روزمره ما به آن وابسته است، بدون قطعات مختلف امکان‌پذیر نیست. در بخش جنبه‌های آموزش قطعه سازی صنعتی مشخص شد که این موضوع چه تأثیراتی بر روند ساخت قطعه دارد، همچنین نباید نقش آن در بالا بردن کیفیت قطعه سازی نادیده گرفته شود که به‌طور طبیعی با تربیت نیروی کار تازه‌وارد و در نتیجه آن تزریق مهارت‌ها، رویکردها و خواست‌های تازه‌تر، اتفاق می‌افتد.

نکاتی که باید در قطعه سازی صنعتی رعایت شود

زمانی که صحبت از ساخت قطعه می شود، اولین نکنه ای که باید در نظر گرفت طراحی درست آن است. این طراحی شامل شکل ظاهری، جنس مناسب و اندازه مناسب است. شخص طراح باید این نکته را در نظر داشته باشد که قطعه ای که طراحی می شود برای چه دستگاهی است. اینکه قطعه ای که طراحی می شود از نظر وزنی متناسب باشد. زیرا شاید تصور شود که قطعه ای خوب است که وزن کمی داشته باشد.

در برخی دستگاه ها و در برخی صنایع نیاز است تا قطعه ای وزن دار باشد تا دستگاه به خوبی کار کند و از تکان های شدید جلوگیری کند. در برخی دستگاه ها اینکه وزن سبکی داشته باشد دستگاه خوب کار می کند. بنابراین باید به این نکات هم توجه شود.

استفاده از موارد درجه یک و مقاوم همواره در قطعه سازی صنعتی حرف اول را می زند. با توجه به نوع قطعه و کاربری ای که دارد، جنس قطعه تعیین می شود. جنس قطعات می تواند، پلاستیکی باشد یا فلزی و فولادی و … . بنابراین نوع کار قطعه، مشخص کننده جنس و اندازه و وزن و شکل آن است.

آموزش قطعه سازی صنعتی
آموزش قطعه سازی صنعتی

ساخت قطعه چه اهمیتی برای صنایع دارد؟

کشور ما ایران به دلایل تحریم از وارد کردن برخی از قطعات مهم صنعتی معذور است. بسیاری از این قطعات مربوط به صنایع حساس هستند و اگر با مشکل مواجه شوند کارکرد دستگاه و در نهایت خط تولید از کار می افتد. از این رو کارگاه های داخلی با به کارگیری علم و مهارت در کنار هم اقدام به طراحی و تولید قطعات صنعتی با کیفیت کرده اند. از جمله این کارگاه ها می توان به کارگاه پارس صنعت عطاریان اشاره کرد که با دستگاه های پیشرفته و نیرویی متخصص آماده پذیرش سفارش از سوی صنایع می باشد.

سوالات متداول آموزش قطعه سازی صنعتی

ساخت قطعه چه اهمیتی برای صنایع دارد؟

چون ایران به دلیل تحریم از وارد کردن برخی از قطعات مهم صنعتی معذور است و بسیاری از این قطعات اگر با مشکل مواجه شوند کارکرد دستگاه و در نهایت خط تولید از کار می افتد، بنابراین کارگاه های داخلی مانند پارس صنعت عطاریان اقدام به طراحی و تولید قطعات صنعتی با کیفیت کرده اند.

چه نکاتی باید در قطعه سازی صنعتی رعایت شود؟

اولین نکته طراحی درست است که شامل شکل ظاهری، جنس مناسب و اندازه مناسب است.این مورد بستگی به این دارد که قطعه برای چه دستگاهی است.همچنین وزن قطعه، جنس قطعه، استفاده از مواد درجه یک و مقاوم بسته به نوع کار قطعه نیز موارد دیگری است که باید به آن توجه کرد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *