قطعه سازی صنعتی

آشنایی با ساخت قطعه صنعتی و اهمیت آن برای صنایع

قطعه سازی صنعتی را می توان یکی از حرفه های صنعتی دانست که علم و مهارت در کنار هم قرار می گیرند و خروجی منحصر به فردی را ارائه می دهند. در گذشته برای انجام کاری و یا سهولت در آن وسیله ای ساخته می شد که کارها بهتر انجام شود. حتی ساخت سرنیزه فلزی و فولادی را هم می توان گفت به نوعی ساخت قطعه است که برای عملکرد بهتر نیزه ایجاد شده است. امروزه قطعات صنعتی در کنار هم قرار می گیرند و دستگاه پیچیده ای را می سازند. اما باید در ساخت قطعه صنعتی دقت کرد و نکاتی را در نظر گرفت تا به کارکرد کل دستگاه آسیب نرساند.

هیتسینگ پروژکتور
قطعه سازی صنعتی هیتسینگ پروژکتور

نکاتی که باید در قطعه سازی صنعتی رعایت شود.

زمانی که صحبت از ساخت قطعه می شود، اولین نکنه ای که باید در نظر گرفت طراحی درست آن است. این طراحی شامل شکل ظاهری، جنس مناسب و اندازه مناسب است. شخص طراح باید این نکته را در نظر داشته باشد که قطعه ای که طراحی می شود برای چه دستگاهی است.

اینکه قطعه ای که طراحی می شود از نظر وزنی متناسب باشد. زیرا شاید تصور شود که قطعه ای خوب است که وزن کمی داشته باشد.در برخی دستگاه ها و در برخی صنایع نیاز است تا قطعه ای وزن دار باشد تا دستگاه به خوبی کار کند و از تکان های شدید جلوگیری کند. در برخی دستگاه ها اینکه وزن سبکی داشته باشد دستگاه خوب کار می کند.

بنابراین باید به این نکات هم توجه شود. استفاده از موارد درجه یک و مقاوم همواره در قطعه سازی صنعتی حرف اول را می زند. با توجه به نوع قطعه و کاربری ای که دارد، جنس قطعه تعیین می شود. جنس قطعات می تواند، پلاستیکی باشد یا فلزی و فولادی و … . بنابراین نوع کار قطعه، مشخص کننده جنس و اندازه و وزن و شکل آن است.

قالب کلید آسانسور
قطعه سازی صنعتی قالب کلید آسانسور

ساخت قطعه چه اهمیتی برای صنایع دارد؟

کشور ما ایران به دلایل تحریم از وارد کردن برخی از قطعات مهم صنعتی معذور است. بسیاری از این قطعات مربوط به صنایع حساس هستند و اگر با مشکل مواجه شوند کارکرد دستگاه و در نهایت خط تولید از کار می افتد. از این رو کارگاه های داخلی با به کارگیری علم و مهارت در کنار هم اقدام به طراحی و تولید قطعات صنعتی با کیفیت از قبیل ساخت قالب بادی ، ساخت قالب تزریق پلاستیک و….کرده اند. از جمله این کارگاه ها می توان به کارگاه پارس صنعت عطاریان اشاره کرد که با دستگاه های پیشرفته و نیرویی متخصص آماده پذیرش سفارش از سوی صنایع می باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *